HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

27 Şubat 2011 Pazar

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


MALZEMELER:
2 SU BARDAĞI BARBUNYA
3-4 ADET YEŞİL BİBER
2 ADET HAVUÇ
1 ADET SOĞAN
1 KASE DOLUSU DOMATES PÜRESİ
1 YEMEK KAŞIĞI DOMATES SALÇASI
TUZ
1 ÇAY BARDAĞI ZEYTİN YAĞI
SU

HAZIRLANIŞI
öncelikle ben barbunyaları akşamdan ıslatarak yapıyorum.
ıslatılmış barbunyaları düdüklü tencerede  haşlıyorum
haşlanan barbunyaları süzüyorum
ayrı bir tencerede zeytinyağını koyup üzerine soğanı küp küp doğruyorum
ve kavurmaya başlıyorum
daha sonra soyulmuş ve küp doğranmış havuçlarımı ekliyorum
havuçlar renk verince biberleride ekliyorum,
üzerine domates püresini ve salçayı koyarak biraz daha karıştırıyorum
en son üzerine barunyaları ekliyorum ve karıştırıp
suyunu veriyorum(su miktarı göz kararı)
tuzunu kattıktan sonra pişmeye bırakıyorum.
tüm malzemeler birbiri ile özleşince ocaktan alıyorum.
bir servis kabına döküp ılık servis yapıyorum.
istenirse üzerine limon sıkılıp yenebilir.

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm favori zeytinyağlım:))
ellerinize sağlık