HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

2 Mart 2013 Cumartesi

ANTAKYA KAHVALTI SOFRALARININ HANIMAĞASI SÜRK (KÜFLÜ ÇÖKELEK)

MALZEMEMELER:
2 kg çökelek
3 yemek kaşığı kuru kekik
1 yemek kaşığı sürk baharatı(et baharatı)
1 tatlı kaşığı öğütülmüş kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
2 baş sarımsak
1 tatlı kaşığı kuru nane
yeteri kadar tuz
3 yemek kaşığı hakiki zeytinyağı
çökeleği kızartacak kadar biber salçası
HAZIRLANIŞI:
 sarımsaklar ezilerek tüm malzemeler bir araya getirilir ,once güzelce karıştırılır sonar et kıyma makinasında çekilir ve daha sonra güzelce yoğrularak avuç içinde yuvarlak şekiller verilir.
şekil verirken her tarafının pürüzsüz olması önemlidir
çatlamalar olursa bozulma olabilir.
Yuvarlak şekiller verdiğimiz sürklerimizi 3 şekilde tüketebiliriz
1. istersek bu haliyle tek tek jelatinlere sarıp buzlukta saklayarak,
(yemek istediğimizde buzluktan çıkarıp buzu çözündükten sonra zeytinyağı ile ...)
2. istersek 2 gün açıkta beklettikten sonra kapalı bir kap içerisinde dışlarının küflenmesini sağlayarak( daha sonra yiyecek zaman bir bıçak yardımıyla küflerini sıyırıp yıkayarak )
3. istersek iyice kuruyana kadar üzerine bir tülbent örtüp mutfakta bekleterek,
( yiyecek zaman sucuk dilimler gibi tabağa dilimleyip üzerine bol zeytinyağı ile...)
NOT:Ben 3. seçeneği tercih ediyorum damak tadıma en yakın olan o...
 
 
 

5 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar ziyaretiniz beni ziyadesiyle memnun etti .bende hemen sizi tanımak için bloğunuza geldim daha gerilere gidemeden burada takılıp kaldım annemin komşusu vardı yıllar önce hataylı bu tarifi bize yapardı çok ama çok severim iyiki varsınız hemen not alıyorum çok özlemiştim ama inş burda ki çökeleklerle olur
sevgiler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

küflü çökeleğin tarifini açamıyorum

metinkaya dedi ki...

Eğer yapacak imkaniniz yoksa kadıköy de caferaga Mahallesinde çiya restaurant var orada satılıyor

Cem Yıldız dedi ki...

Sürk elbet kekikle de yapılır ama kekik yerine bulabilirseniz zahter (kahvaltılık zahter değil ama) kullanının. Zahter, Antakya çevresinde çıkan bir tür kekik türüdür, tadı daha keskindir ve daha iricedir.

Ayrıca damla sakızı da atmak gerek.

Unknown dedi ki...

cem bey ilginiz beni çok memnun etti teşekkür ederim...
kekikten kastım zaten zahter di ben Antakya Altınözülüyüm .