HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

11 Ocak 2013 Cuma

ANTAKYA TAŞ FIRINDA KATIKLI EKMEK

Antakya taş fırınlarında pişirilen en önemli yiyeceklerden birisidir katıklı ekmek .
Pazar  kahvaltılarının vazgeçilmezi , bazen çarşı esnafının kahvaltısı,
bazen öğrencilerin öğlen yemeği( birzamanlar benim olduğu gibi)
bazen 5 çaylarında tabakların ve midenin şenliği olur katıklı ekmek.
Güzelim kokusuyla once fırının içini, sonra sokakları, sonra evin dört bir yanını ve en sonundada midenizi bayram ettrir.
MALZEMELER:
1 kase çökelek
2 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı çörekotu
1 yemek kaşığı susam
1 yemek kaşığı kekik
1 adet ince kıyım kuru soğan
yarım demet ince kıyım maydanoz
1 çay kaşığı kimyon
3 türk  kahve fincanı hakiki zeytinyağı
HAZIRLANIŞI:
tüm malzemeler güzelce karıştırılır ve çarşı fırınına götürülür.
fırıncı abiyle konuşulur lahmacun ve ya etli pide tarzında yapması rica edilir.
ANTAKYA da olunca bişey söylemeye gerek yoktur onlar zaten bilirler nasıl yapacaklarını...
sorun gurbette olupta fırıncıların bu lezzetin yapımını bilmemeleri
amaaaaaaa biz burdakilere öğrettik ALLAH ın izniyle .
adamlar ne olduğunu bilmezken şimdi tadının mübtelası oldular:)
neyse güzel yapsınlarda ....
deneyen , yapan herkese AFİYET OLSUN

4 yorum:

Unknown dedi ki...

elinize sağlık çok leztlidir eminim bu arada eskişehirde ikamet ediyorsunuz galiba bende seyit gazide dört çiftelerde üç sene yaşadım eşimin görevi nedeniyle eski şehiriçok severim helede hamam yolunda gezmeyi biz ayrılalı sekiz seneden fazla çok değişmiş bizden sonrada....

Unknown dedi ki...

öylemi? memnun oldum bende seyitgazi civarlarındayım zaten eşimin görevi dolayısıyla 7 yıldır:(
ben pek sevemedim buraları çok soğuk havası kadar insanıda...

Unknown dedi ki...

ben arkadaş konusunda çok şanslıydım oralı olmayıp oraya yerleşmiş ve esnaflık yapan dostlarım ve kızları vardı ve hala görüşürüz ben oraya evlenip gitmiştim ve bana resmen kucak açmışlardı ALLAH razı olsunlar.RABBİM hep iyilerle karşılaştırsın.

Unknown dedi ki...

bende evlenip geldim üstelik benden once kayınvalidemde burda yaşamış ama ben geldikten 6 ay sonra kapımı çaldı komşularım malesef:(