HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

11 Ekim 2014 Cumartesi

KIŞ HAZIRLIKLARI


SELAMUN ALEYKUM,
arkadaşlar uzun zaman oldu biliyorum ama elimde olmayan sebeplerle sizleri ihmal ettim.
memlekete gittim geldim ve sizzler için güzel şeyler hazırladım inşallah sırasıyla hepsini paylaşacağım.
şimdi kış tam olarak gelmeden kış hazırlıkları ile başlayalım.
patlıcan kış aylarında pek bulamadığımız bulsakta sera ürünü olarak bulduğumuz bir sebzedir ve lezzet açısından yaz patlıcanının lezzetini vermez:(
artık kış aylarındada güzelim yaz patlıcanının lezzetini bulabileceğiz , tabi ki conserve yaparak...
MALZEMLER:
2.5 kg yaz patlıcanı(Antakya mor patlıcanı)
2 kg domates
250 gr yeşil biber
kaya tuzu
HAZIRLANIŞI:
tüm malzemeler biraz büyük olmak şartıyla küp küp doğranır ve tencerenin içine alınır.
ocakta kaynayana kadar pişirilir ve kaynadığı gibi tuzu atılarak karıştırıp hemen conserve kavanozlarına doldurulur ve sıcak sıcak yeni kapakları sıkıca kapatılır.
kavanozları soğuyana kadar yerinden oynatmamak gerekiyor, soğuduktan sonar kiler raflarına kaldırabilirsiniz.
AFİYET OLSUN:)

Hiç yorum yok: