HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

23 Ekim 2014 Perşembe

MARAŞ BİBERİ TURŞUSU(KIŞ HAZIRLIKLARI)

 selamunaleykum can dostlar;
Kış hazırlıkları kış hazırlıkları derken kış geldi çattı ben hala kış hazırlıkları nı tamamlayamadım :( (tabiki blogda tamamlayamadım evde tamamlandı inşallah)
Bloğumu takip eden arkadaşlar hakkınızı helal edin tarifler biraz gecikti biliyorum fakat sınavlardan başımı kaldıramıyorum. Evde yemek yaparken bile en Pratik olanlarını seçiyorum.
ALLAH herşeyin hayırlısını versin hakkımızda ... hakkımızda hayırlı olanıda gönlümüze razı eylesin...,AMİN

 MARAŞ biberi turşusunu ilk defa bir arkadaşta yemiştim( kendisi ELAZIĞ lı ), tadını çok beğendim fakat denemek kısmet olmamıştı , sonraları digger arkadaşlarda da görünce ve tadı her defasında biraz daha güzel gelince  artık kolları sıvayıp bu turşuyu yapmanın zamanı geldiğini anladım.

ilk tarifte biberler ateşte közleniyor diye duymuştum fakat, akıl akıldan üstündür

derler ya gerçekten öyle..

birgün bir arkadaştan duydum ben biberleri Teflon tavada közlüyorum dedi denedim ve gerçekten çok Pratik oluyordu.
 
tavada közlenen biberleri geniş çukur bir kabın içine alıyoruz, digger taraftan 3 kg biber için
3 yemek kaşığı kaya tuzu
5 yemek kaşığı şeker
1.5 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı üzüm sirkesini şeker ve tuz eriyene kadar güzelce karıştırıyoruz ve közlediğimiz biberlerin üstüne döküyoruz , karıştırıp cam kavanoza dolduruyoruz.
3-4 gün beklemesi yeterli oluyor yeme kıvamına gelmesi için.
AFİYET OLSUN:)
 

 


Hiç yorum yok: