HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

22 Şubat 2015 Pazar

PATATES YAHNİSİ TARİFİ

Hani çocukluğumuzda yediğimiz bir lezzet düşer aklımıza bazan, burnumuzda tüter kokusu işte bu yemek benim için öylr bir yemektir.
PATATES YAHNİSİ çocukluğumun en sevdiğim yemeklerindendir, sobanın üzerinde pişirildiği için midir? yoksa kaybettiğim güzel insana (babaannem pişirirdi) olan hasret midir bilemiyorum ama bildiğim bir şey var ben bu yemeği çok seviyorum,
aslında patatesi pek sevmeyen ben nedense PATATES YAHNİSİni çok severim.
kış aylarında gripten korunmak için çok güzel bir yemek nedenmi? çünkü içinde bol miktarda soğan ve sarımsak var
MALZEMELER:
1 kg kuru soğan
3 diş sarımsak
2 adet  büyük boy patates
kurutulmuş kırmızı acı biber
1 fincan zeytinyağı
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı pul biber
1 yemek kaşığı kimyon
tuz
HAZIRLANIŞI:
soğanlar halka halka doğranır sarımsaklarda doğranır ve üzerine küp doğranmış patatesler eklenir,
kururtulmuş acı biber, tuz , pul biber ve kimyon eklenerek üzerine domates salçası 2 su bardağı suda eritilerek dökülür . su miktari yemeğin yüzüne gelecek kadar olacak.
kaynayana kadar hızlı ateşte kaynamaya başlayınca kısık ateşte suyunu iyice çeken ekadar pişirilir.
AFİYET OLSUN:)

Hiç yorum yok: