HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

4 Mart 2012 Pazar

KIYMALI KARNABAHAR YEMEĞİ




geçen sene yıllık izindeydi, bir akşam yemeğinde dayımlardaydık. Bizden başka misafirleri daha vardı. Yengem döktürmüştü, ellerine sağlık.Kadınların yemekleri güzel yapmalartı alışılmış bir şeydir değilmi? ama erkekler, pek girmezler mutfağa yemek yeme saatleri dışında. Oysa benim dayım farklı, yemek yemeyide yapmayı seven bir insan. Öyle karnım doysun diye yemez yemekleri tadını çıkara çıkara, lezzetin en dip noktalarına vararak yer. Sen yemeği yaparsın getirir sunarsın o sana o yemeği nasıl yaptığının tarifini verir.soğanı öncemi kavurdun, kıymayı sonramı koydun falan...
usta aşçılara taş çıkarır aslında, mesleği neymi? ÖĞRETMEN.


şimdi gelelim yemeğimize ben bu yemeği daha önce bilmiyordum taki dayımın yaptığını tadana kadar.o gün bugündür tadı damağımda kaldı. eşim karnabahar sevmediği için bir türlü yapamadım. ama bir gün dedimki yav yeter sen yemessen yeme ben kendime yapacam.

O da yap dedi ve yaptım. sonuç dayımın yaptığı kadar güzel olmasada idare ederdi.
MALZEMELER
bir küçük karnabahar
250 gr kıyma yağlı
1 büyük boy havuç
acı olsun diye süs biberi (isteğe göre)
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domatesli biber salçası

HAZIRLANIŞI


önce kıymayı güzelce kavuruyoruz, ardından doğranmış soğanları sarımsakları ilave ediyoruz ve halka şeklinde doğradığımız havuçlar peşinden geliyor tencerenin içine, hemen arkasından karnabaharlar ekleniyor ve domatesli biber salçasını azcık sulandırıp üzerine döküyoruz.damak tadına göre tuzunu ilave edip tencerenin ağzını kapatıyoruz.kaynayana kadar harlı ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.sebzeler lokum gibi olunca altını kapatıp ocaktan alıyoruz mümkünse ılıktan biraz sıcak servis yapıyoruz.AFİYET OLSUN.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu yemeği çok sevıyorum.Acısıyla tam kış yemegı olmuş ellerıne saglık canım.