HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

3 Mart 2012 Cumartesi

ANTAKYA'NIN MEŞHUUUR KABAK TATLISI

ASLINDA EVDE YAPMAK PEK AKIL KARI DEĞİL AMA
NE YAPARSINIZ İŞTE ESKİŞEHİRDE NERDEN BULAYIM BEN BU GÜZEL TATLIYI?
DEDİM
GEÇTİM MUTFAĞA
teyzemle dedem gelmişti ziyaretimize
teyzemin kabak tatlısını yapmayı bildiğini biliyordum
dedim yaparmıyız
dedi yaparız
ama kireç lazım onu yapmak için
dedim bulmaya çalışırız
aradık taradık yok
neyse en sonunda tanıdık bir esnaftan bulduk
adam sormuş eşime
ne yapacaksın kireci badanamı?
eşimde ona
hayır abi kabak tatlısı pişireceğiz demiş
adam şaşırmış kalmış:))
hadi yapta görelim bakalım nasıl bişeymiş demiş.
şimdi gelelim tarife
MALZEMELER
kabuklarından soyulmuştemizlenmiş haliyle 2 kg kış kabağı
2 kg şeker
kireç
su
limon tuzu
HAZIRLANIŞI:
kabaklar kesilir dilimlenir kavun dilimi gibi,
kireç suda eritilir
akşamdan kabaklar kireçli suya bırakılır karıştırılır
(4-5 saat süre yeterli oluyo)
(kabaklar sertleşmiş olacak kıtır kıtır)
sabah kalkınca
kireçten çıkartılan kabaklar güzelce yıkanır
temiz suda bir taşım kaynatılır ki kireci çıksın diye
daha sonra kireci çıkan kabaklar sudan alınıp geniş bir tencerede üzerine geçecek kadar su
eklenerekpişmeye bırakılır.
odun ateşinde olursa kısa sürede pişiyor.
arada sırada kabaklar tahta kaşık yardımıyla karıştırılır.
suyu eksilirse kaynar su eklenir. bu işlem kabaklar yarı pişene kadar
sonra 2 kg şekeri 3-4 seferde
azar azar ekleyerek pişmesi sağlanır
öyle ha deyince pişmiyo ama onu söyleyeyim.
kabakların piştiğini renginin kızarmasında anlıyoruz
kızarmaya başlayınca bir miktar limon tuzu atıyoruz.
iyice kızaran kabaklardan bir tane çıkartıp kontrol ediyoruz
eğer dışı kıtır kıtır içi ballı olmuşsa tamam demektir.
tatlınız pişti .
SERVİS İÇİN
CEVİZ VE TAHİN
afiyet olsun.

3 yorum:

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

canım iadeyi ziyarete geldim,allah yardımcın olsun benimde başıma blog taşıma gibi sıkıntılar geldi,taşıdım ama yapamadım geri döndüm filan bloğuma, herşey arap saçına döndü:( bu arada kabak tatlın enfes eline sağlık

gelinsepeti dedi ki...

eline sağlık canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Bu tatlıyı yıllar önce Antakyalı ev arkadaşım getirmişti, tadını hala unutamadım. Kireç konusunda da belki özel bir kreçtir diye emin olamadım. Tarifinize bakılırsa bildiğimiz badana kireciymiş, iyi ki öğrendim. Denemeyi çok isterim, umarım başarabilirim. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
Sevgiler.