HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

22 Şubat 2013 Cuma

ACI KAYBIMIZ :( ÖZEL KISIR TARİFİ)

Selamunaleyküm dostlarım ...
5 haftadır aranızda değildim neler oldu kimler neler paylaştı göremedim fakat hepsini elimden geldiği kadar inceliycem ve yorumlarımı sizlerle paylaşıcam inşallah .
sizlerde beni güzel yorumlarınızla yalnız bırakadığınız için çok teşekkür ederim .



Gelelim bana : neler yaşadım neler:(
21 ocak  günü  içimde büyük bir sıkıntı ve telaşla uyandım , akşama kadar öyle kaldım akşam oldu eşim geldi ve benim sebebini bilmemdiğim telaşım ve sıkıntım giderek artıyor, bir an evvel yemek yiyip sofrayı toparlamak istiyorum sanki biryere yetişmem gerekiyormuş gibi !
aceleyle sofraya oturduk tam yemek yerken bir telefon geldi ve arayan teyzemdi  acı haberi bana vermek istemediği için  eşimi istedi telefona verdim ama yinede acı haberi ben eşimden once duydum :(
telefonda duyduğum ses TUBA'nın babaannesi öldü diyordu:(
sofradan nasıl kalktığımı bilemedim hasta değildi babaannem çok yaşlıda değildi fakat kalp krizi geçirmiş şok oldum !tabiki ölüm sadece yaşlıya ve hastaya gelmiyordu bunu biliyordum ama sevdiğin birini aniden kaybedince bunu hemen kabullenmek zor oluyordu,  ben ilk torunuyum beni okula başlayana kadar babaannem büyüttü birbirimizi aşırı derecede severdik.( ben onu hala seviyorum ALLAH ona rahmet etsin)
Acı haberi aldığım gibi hemen toparlandım ve memlekete gittim RABB'ime şükürler olsun herşey okadar yolunda gittiki anlatamam . hani bir dua vardır ''YOLUNUZ AÇIK OLSUN '' derler yola çıkana benim yolumu ALLAH açtı o gece hemen gidip yetiştim çok şükür . bana bir çok güzel şey öğreten bu güzel insan için son görevimi yerine getirdim inşallah ve onu son bir kez gördümek te nasib oldu  şükürler olsun:)


Bu özel kısırıda babaannem çok yapardı benim çocukluğmda, babaannemin acı haberini almadan bir kaç gün önceydi O'nu rüyamda ölü görmüştüm bu rüya üzerine hep O'nunla yaşadığımız anılar beraber yapıp yediğimiz yemekler falan aklıma gelirolmuştu. telefonla konuşup sesini duyuyordum ama bu bana yetmiyordu. BABAANNEM'in yaptığı yemeklerden canım çekiyordu dedim ya işte onlardan biride bu güzel kısır .
yapıp yemeyi ve sizlerle paylaşmayı düşünmüştüm fakat bir türlü kısmet olmadı , hatta aklımada geldi birgün O'na bişey olursa zoruma gider diyede düşünmüştüm ama dediğim gibi herşey kısmet
ALLAH dilemezse hiçbirşey olmuyor.
 
Öğrendiğim bişey var bugünün işini yarına bırakmamak!
SENİ ÇOK SEVİYORUM BABAANNE ALLAH SENİ RAHMETİYLE KUŞATSIN . AMİN



MALZEMELER:
1.5 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı acı biber salçası
1 adet kuru soğan
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı tuz (salçalar tuzlu ise gerek yok)
1 su bardağından 2 parmak eksik zeytinyağı
maydanoz

HAZIRLANIŞI:
bulguru, bibersalçasını, domates salçasını,tuzunu ve kimyonunu çiğ köfte yoğurur gibi yoğurup olgunlaştırıyoruz.diğer yandan soğanı yemeklik olarak bir tava içerisine doğruyoruz ve yağınıda ekleyip ocakta biraz pişiriyoruz soğanlar kavrulmayacak fakat çiğde kalmayacak şekilde pişirilecek.
pişen soğanlı yağıda yoğurduğumuz köftenin içine döküp güzelce karıştırıyoruz ve yağın sıcaklığı geçmeden afiyetle yiyoruz.

2 yorum:

yildiz dedi ki...

Allah Rahmet Eylesin,mekani Cennet olsun Babaannenin...
Yapacak birsey de yok,diyecek bir sey de:((
Her nefis birgün Ölümü tadacak,önemli olan oraya nasil gidecegimiz....

Fatma Başaran dedi ki...

babaannenize Allah rahmet eylesin.mekanı cennet olsun.bloğunuzu gezdim.yemeklerinizi çok beğendim.takibe aldım banada beklerim.