HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

17 Şubat 2012 Cuma

ARPA ŞEHRİYELİ TUZLU YOĞURT ÇORBASI


ÇORBA BAHANE BENİM CANIM DERTLEŞMEK İSTEDİ
televizyonum bozuldu
eşim işe gitmek zorundaydı
veeeeeeeee
akşam feriha var
(adını feriha koydum)
ben ne yapacağımı bilemezken
bir anda aklımıza geliverdi
karşı komşumun eşide benim eşimle beraber işe gitmişti ve aynı diziyi izliyorduk
ama arada bir engel vardı
ÇOCUKLAR
ne yapsaydık ki?
düşündük düşündük
ve sonunda
karar verdik
dizi başlayana kadar komşumun çocukları  benim kızım
bizim evde oynayacaklar
olanca enerjilerini boşaltacaklar
birer kase yoğurtlarını yiyecekler
feriha başlamadan öncede mışıl mışıl uykuya dalacaklar.
şimdi çocuklar bizde
başka zaman olsa bu kadar evi dağıtmalarına izin vermem tabi
koltukların üztünde zıplamalar falan
ama bugünlük olabilir
yeterki uyusunlar.
elmalı tarçınlı çayı hazırladım bile
komşumla dizi keyfi yapacağız.
İNŞALLAH.



MALZEMELER
1 su bardağı arpa şehriye
4 yemek kaşığı dolusu tuzlu yoğurt
( keçi yoğurdu olacak)
1 su bardağı et suyu
tuz
ve
1 yemek kaşığı nane
1 yemek kaşığı tereyağı
yeteri kadar su

HAZIRLANIŞI:
 tereyağını tencereye alalım,şehriyeleri üzerine dökelim az biraz yağda kavuralım ve 1 bardak et suyunu üzerine boşaltalım.
çorba kıvamı olacak kadar normal su ilave ediyoruz.
şehriyeler yarı kıvamda açıldıktan sonra tuzunu ve tuzlu yoğurdunu koyup karıştırıyoruz.
şehriyeler tam olarak açılıp piştikten sonra altını kapatıp üzerine
nanesini döküyuz ve karıştırıp kapağını kapatıyoruz.
15 dk dinlenen çorbamız servise hazır.
AFİYET OLSUN.


Hiç yorum yok: