HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

17 Şubat 2015 Salı

GÖKKUŞAĞI KEK% RENKLİ KEK

 Gıda tüketiminde çok dikkatli olan BEN bu aralar sınırları biraz genişletmiş durumdayım,
aslında yapay hiçbir şeyi tüketmeyi sevmiyorum ve tüketmeyi sevmediğim bir şeyide kimseye ikram etmem fakat hayatımızda o kadar çok yapay ürünler var ki neredeyse kaçmak imkansızlaşıyor bir yerde,,,
özellikle anne olduktan sonra hazır yiyeceklerden uzaklaştım elimden geldiği kadar herşeyi evde kendim hazırlamaya çalışıyorum , malum çocuklarımızın sağlığı herşeyden önemli,
ancak çocuklar büyüdükçe bizden uzakta vakit geçirmeye başladıkları için yapay ürünlerle tanışıyorlar ve nedense evde hazırlananlardan daha cazip geliyor onlara:(
  bonibon, jelibon derken aslında yemelerini istemediğimiz bir çok şeyi bizim onlara verdiğimiz harçlıklarla midelerine indiriyorlar:(
bu durum beni bir şeyler yapmam gerektiği hususunda düşündürdü,
kızımın uzun zamandır istediği benimse almama konusunuda ısrarcı davrandığım gıda boyalarını sonunda aldım ve mutfağımda bazı tariflerde kullandım.
çünkü biz ne kadar yasakçı olursak onlar o kadar yasaklara merak salacaklar ve zararlı olan ne varsa onlar hayatlarında en sevdikleri olacak .
işte bu yüzden yasakların alanını biraz daraltıp eğriyi-doğruyu kendilerinin bulmasına fırsat vermem gerektiğine karar verdim.
iyiki bu kararı almışım gıda boyalarını bir heves bazı tariflerde denedik kızımla ve artık gıda boyalarının aslında çokta güzel olmadığını sade hamurla ve ya kakaolu hamurla hazırlanan keklerin ve kurabiyelerin daha lezzetli olduğunu anladı:)
ama yine de küçük bir çocuğu mutlu etmek için denemek isterseniz tarifi paylaşayım.

 MALZEMELER:
2 yumurta
2 su bardağı şeker
1 şişe maden suyu
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı mısır unu
gıda boyaları
kakao
un
HAZIRLANIŞI:
yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpalım ve ardından sıvı yağı ve maden suyunu ekleyip çırpmaya devam edelim.
üzerine 2 su bardağı un, kabartma tozu,vanilya ve mısır ununu eleyelim,
kıvamı cıvık olursa biraz daha un eledikten sonra kek hamuru kıvamına geldiğinde hamurdan ayrı ayrı kaplara alıp çay kaşığının ucuyla çok çk az olacak şekilde gıda boyası karıştıralım.
kek kalıbını yağladıktan sonra, once sade hamuru ardndan renkli hamurları sıra ile üst üste kek kalıbına dökelim ve önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 40 dk pişirelim .
AFİYET OLSUN:)


Hiç yorum yok: