HOŞGELDİNİZ:)

RABB'İM HARAM LOKMADAN , HELAL OLMAYAN RIZIKTAN, BİZE VERİLEN NİMETLERİ ISRAF ETMEKTEN VE BUNCA NİMET KARŞISINDA ŞÜKÜRSÜZLÜKTEN SANA SIĞINIRIM

21 Şubat 2015 Cumartesi

PROFİTEROL& EKLER PASTA TARİFİ

 SELAMUNALEYKUM CAN DOSTLAR;
benim tatilim bitmek üzere, hem üzülüyorum ders çalışırken  yeni tarifler deneyemeyeceğim için hemde seviniyorum çünkü ders çalışmayı çooooook seviyorum :)
Bide çalışmanın karşılığını alınca daha çok seviyorum ders çalışmayı,
artık tatilin şu son günlerinde sizlerle yeni denediğim tarifleri de paylaşayım ders çalışmaya başlayınca çok da fazla yeni tarifler deneyemeyeceğim:(


Şubat tatilinde gittiğimiz bir arkadaşın evinde yemiştim ekler pastayı fakat tariff alamamıştım ancak eve geldikten sonra araştırmaya başladım ve sonunda tarifler arasından bir tariff seçip kendime gore ufak tefek değişiklikler yaptıktan sonra uyguladım ve sonuç muhteşem oldu.
Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim asla pişman olmazsınız.
MALZEMELER:
HAMURU İÇİN:
50 gr margarin
4 çay bardağı un
4 çay bardağı su
1 Fiske tuz
1 yemek kaşığı şeker
4 yumurta
KREMASI İÇİN:
6 çay bardağı süt
7 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un
4 tatlı kaşığı nişasta
1 paket vanillin
SOSU İÇİN:
1.5 çay bardağı su
6 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı tepeleme kakao
1 tatlı kaşığı hakiki tereyağ
yarım paket bitter çikolata
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle krema için gerekli tüm malzemeleri soğuk haliyle karıştırıp pişirmeye başlıyoruz, katılaşıp pudding kıvamına gelen kremayı ocaktan alıp ara sıra karıştırarak soğumasını sağlıyoruz.

hamuru için su ve margarini ocağa alıp kaynamaya bırakıyoruz, kaynayan karışıma tuz, şeker ve unu ekleyip hızlıca karışrırarak 2 dk pişiriyoruz ve ocaktan alıp biraz ılındıktan sonra yumurtaları teker teker      kırıp karıştırıyoruz ilk başta hiç karışmayacakmış gibi geliyor sakın panic yapmayın baktınız olmuyor hemen teknolojinin imkanlarından yararlanabilirsiniz ve mikserle çırpabilirsiniz.
hazırlanan hamuru isterseniz krema pompasına doldurup yuvarlak şekiller vererek sıkabilirsiniz fakat ben tatlı kaşığı ile alıp tepsiye koydum çünkü krema pompası başka görev için meşguldü;)
önceden ısıtılmış fırında  orta kata altı üstü  kızarana kadar pişiriyoruz.
fırından çıkardıktan sonra soğumasını bekliyoruz ve soğuduğundan emin olduktan sonra aralarından bıçakla kesip hazırladığımız kremadan dolduruyoruz.
Diğer    yandan çikolata sosu için gerekli tüm malzemeleri (çikolata hariç)çarıştırıyoruz ve pişiriyoruz , piştikten sonra içerisine çikolatayıda ekleyip karıştırıyoruz ve hazırladığımız ekler pastalarımızın üzerine döküyoruz.
En son hindistan cevizi ile süslüyoruz.
 

Hiç yorum yok: